2009-06-05

9 Wieng Hang

Aşılışı yapılacak buda için son hazırlıklar yapılıyor.

Sabah erken kalkıyorum. 07:00 gibi fang’a doğru yola çıkıyorum. Mesafe 150km.
Daha 10 km gitmemişken bir araç beni durduruyor. Aracın arkasında bir MTB. Beni arabaya davet ediyor. Arabayla biraz devam edip mesafeyi kısaltırım diyerek teklifini kabul ediyorum. Arabanın arkasındaki bisiklet bagajına bisikletimi yerleştiriyorum. 20-30km kadar şehirden uzaklaşmak ve yolların güzelleştiği bir yerde devam etmek daha mantıklı. Bir benzincide durup kahve ve kahvaltı molası veriyoruz. Bu arada da arkadaşım kendisini tanıtıyor; Chiang Mai MTB derneğindenmiş. Daha öncesinden bir Tayland Laos ve Çin turu varmış. Burma sınırında bir tapınak açılışına gidiyormuş. Çok güzel olduğunu söylediği köye benimde gelmemi istiyor. Bisiklete binilecek güzel yollar varmış.
Sonuçta beni Wiang Haeng’e gitmeye ikna ediyor. Vardığımızda bir hostel kiralayıp eşyalarımızı bırakıyoruz ardında da bisikletlere atlayıp 25km uzaktaki bir tapınağa gidiyoruz. Burasının yarın açılışı yapılacakmış, bu yüzden de birçok Budist gelmiş. Şu ana kadar gördüğüm en iyi İngilizce konuşan kişiyle bir Budistle konuşuyorum. Din adamlarının bazıları kusursuz bir aksanla İngilizce konuşuyorlar. Benim ertesi günkü açılışa gelmemi çok istiyorlar fakat gelemeyeceğimi ve vizemin bitmek üzere olduğunu anlatıyorum. Bir an önce Laos sınırına varmam gerektiğini söylüyorum.

Ülkenin çeşitli yerlerinden gelen Budistler.

Bu köy Burma sınırında yer alıyormuş. Bulunduğumuz yeni tapınağın arkasında eski bir tapınak var. Oraya gidiyoruz. Eski tapınak bir kuru bir dere yatağının hemen yanında yer alıyor. Dere yatağının diğer tarafında ise bir köy daha var. Bir taş fırlatıp evin camını rahatlıkla kırabileceğiniz bu köy Burma sınırlarındaymış. Aradaki kuru dere yatağı dediğim şey ise aslında bir mayın tarlasıymış. Ne bir işaret ne bir çit arada hiçbir şey yok. Bilmeyen birisi aşağıya inip kendisini bir mayın tarlasının ortasında bulabilir.
Aksam ise bir karaoke yapılan bir köy kafesine gidiyoruz. Burada birkaç bira içip müzik dinliyorum. Burada gençler birbirleri ile bu tür mekanlarda arkadaşlık kuruyorlar. Birbirleri içi romantik şarkılar söyleyip eğleniyorlar. Ben bir kaç ateş böceği gördükten sonra (bunları görmeyeli 20 sene olmuş var olduklarını unutmuştum) saatimi 05:00 a ayarlayıp yatıyorum.
Ertesi gün yolum oldukça uzun. Arabadaki yükseklik ölçen alete göre 1300m tırmanmam gerekecek. toplam yolum ise 135km. Sonrasında Fang’a varacağım.