2009-06-01

7 Lampang


Kimden gezi

Sabah 5:30 gibi kalkıp 6:30’da yola cıktım. sabahın bu saatinde bu şehir gerçekten de hareketli. Budistler pazaryerleri okul öğrencileri vs. kalabalık o kadar fazla ki günün en hareketli saatleri sabahın bu vakti denilebilir.

Dün Ga’dan yolumun oldukça dağlık olduğunu öğrenmiştim. Ga bu yolları motosikletle gezip durduğundan nerede ne var gayet iyi biliyor. 11 numaralı yol.
Bir sure gittikten sonra yoğun bir yağmura yakalanıyorum. çok fazla araç olmadığından ve çok keyifli bir yol olusundan ıslanmaya aldırmadan devam ediyorum. Bir yere yol çalışmasına denk geliyorum. Bundan sonrada yol berbat durumda. Çamur içindeki bu yoldan devam etmektense geri dönmek daha mantıklı geliyor. Ga gene yollarda. Tam geri dönmeyi düşünürken Ga ile karsılaşıyoruz. Ga’nın verdiği bilgiler sayesinde yola devam kararı alıyorum. Bozuk yolda 1km içinde düzeliyor.

Yokuş ve yine yokuş. İki tane ciddi dağ asmam gerekti rakım ile ilgili bilgi veremiyorum. Ama bulutlar aşağıda kalıyordu (aslında buradaki bulutlar hep alçakta oluyorlar) toplam 144km yol sonunda da lampang a varıyorum. Bisikletli şehir sakininin yardımı sayesinde 150bahta ucuz bir yer bulabiliyorum.
Burası çok keyifli bir yer. Hem bugün geldiğim yolun şimdiye kadarkilerin içerisinde en keyifli olanı olusu, hem de buranın fazla turistik bir yer olmaması burasını bana baya sevdirdi.
Burada güzel bir akam pazarı var, gezerken kendine ziyafet çekebileceğin bir yer. Buradaki dükkanlara -özellikle yerel dükkanlara girerken ayakkabı çıkarmak gerekiyor. Bazı eczaneler, giyim mağazalarının onu cami girişi gibi ayakkabı doluydu.

Kimden gezi

Buransının en garip yönü ucan enteresan sinekleridir. Ömrümde ilk defa gördüğüm sinek karınca karışımı 5-6cm’lik hayvanlar burada uçuyorlar. Bütün her yerde bulut gibi sevimli hayvanlar olduğundan insan çok rahatsız olmuyor ama şehri sanki istila etmişler gibi. Bu istila güneş batarken başlıyor ve 1 saat kadar sürüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder