2009-06-02

8 Chiang Mai


Fillerle bezeli bir tapınak.

Chiang Mai kuzeyin başkenti. Bangkok’la kıyaslanabilecek bu kent çok daha sakin ve misafirlerine konaklama için daha fazla imkan veriyor. Burada ilk akşam yemeğim için şunu söyleyebilirim: tur boyunca tattığım en güzel çorba.
Ertesi sabah patlamış olan lastiğimi yamayıp eski kenti geziyorum. Lastiğimin yolda değil de otele yerleştikten patlamış olması büyük bir şans. Tapınakları birazda nezaketen geziyorum. Artık daha fazla tapınak görmek istemiyorum. Şehir hayatı ve yerel halk benim daha çok ilgimi çekiyor. Akşama doğru pazar yerinde dolaşıp ne olduklarını bilmediğim meyveleri tadıyorum.
Kentteki son günümde de erken kalkıp hayvanat bahçesine doğru gidiyorum. Yol üzerindeki bir bisikletçide jant ayarlarını yeniliyorum. Hayvanat bahçesinde yeni doğmuş panda ile ilgili bir coşku yaşanıyor. Yeni doğan yavruyu ancak ekranlardan görebiliyorsunuz fakat daha önce hiç görmediğim panda ve koala gibi türleri burada görmek benim için yeterli.

Bisiklet ayarlarını hemen her kent te yaptırmak mümkün.


Hayvanat bahçesi bir tepenin yamacında kurulu. Çıkışta tepeye tırmanan bisikletçilerle karşılaşıyorum. Onlarla beraber bir saat kadar tırmanıp manzarayı izliyoruz. Burada benimle aynı otelde kalan bir gençle karşılaşıyorum. Biraz ürkütücü bir görünüşü olan arkadaşım buraya motor kiralayıp gelmiş. Biraz sohbet ediyoruz. Bana zirvedeki bir tapınaktan bahsediyor. Çok az mesafem kalmasına rağmen diğer bisikletçiler yağmur yağacağını söylüyorlar. Onlara uyup bende inişe geçiyorum.

3 yorum:

  1. fotoğraflar için çok teşekkürler. o taşları yontan uygarlık , nasıl yok oldu ya da o milletin üyelerinden kalan varmıdır acaba. doğal ve tarihi manzarlara söylenecek bir söz yok yalnız doğaldırki hijyen ilk dikkat edilen şey değil bir çok yerde. aman dikkat...
    nuri kongur

    YanıtlaSil
  2. EVRENCİM;
    Hayatta yapılabilecek en güzel şeylerden birini yapıyorsun bence.. fotoğraflar için çok teşekkür ederim.Çok zengin bir arşiv.Sağa salim dönmen dileğiyle...

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil