2011-09-20

İkinci defa Tayland'da bisiklet turu..

Merhaba blog okuyucuları.
Bu blogta kızkardeşim ile beraber yapacağımız ve Tayland’dan başlayıp Malezya, Endonezya, Laos gibi ülkeleri ziyaret etmeyi planladığımız gezi ile ilgili yazı ve fotoğrafları paylaşacağız.
Şu ana kadar Bangkok’a gelmeyi, bisikletlerimizi ve diğer ekipmanlarımızı almayı başardık. Elif kendisinin ilk turu için biraz daha ekonomik bir bisiklet almayı tercih etti; seçtiği bisiklet benim önceki turda kullandığım bisiklet ile aynı model Trek FX. Ben ise kendim için biraz daha özel bir bisiklet seçimi yaptım. Surly LHT. Bu bisikleti Türkiye’de bulmak çok zor o yüzden de pek bilinen bir bisiklet değil. Fakat aslında oldukça popüler bir tur bisikletidir. Çelik kadrolu, xt donanımlı ve duruma göre 26″ yada 28″ lastik takabileğiniz bir tur bisikletidir. Çelik kadrolu oluşundan dolayı bisiklet çok serttir.
Sanırım ikimizde kısa sürede Bangkok’tan ayrılma konusunda hemfikiriz. Burada 3 gündür sabahtan akşama kadar yürüyoruz. Akşamları o kadar bittik otele varıyoruz ki buranın saati ile akşam 8-9 gibi uyuyakalıyoruz. Artık Bangkok’u iyice öğrendiğimizden yerel otobüslerle istediğimiz yere gidebiliyoruz. Ama İstanbul kadar büyük bir kent insanı çok yoruyormuş. Yarın turumuza başlamayı planlıyoruz. Sanırım ilk olarak tren ile şehirden uzaklaşmayı deneyeceğiz. Yaklaşık 100km ilerideki Kanchanaburi ya da Biraz daha güneyinde bir başka kent ile durağımız olabilir. Bu turda güneye yani Malezya ya giderken kıyıdan uzakta pedallamaya çalışacağız. Bisiklet aldığımız mağazaların birisinde Burma sınırında ki dağlık yolun Tayland’ın en keyifli yollarından birisi olduğuna dair bir duyum aldık. Denizden uzakta ama denizi arada sırada da olsa görerek gideceğimiz bu yol sanırım bir süre sonra iki denizin arasında kalacak. Bisiklet üzerinde bir tarafında bir okyanusa diğer tarafında bir başka okyanusa bakarak pedallayacağız. Şimdilik anlatacaklarım bu kadar. Tura başlamadan tur hakkında konuşmak biraz kötü bir durum ama sanırım yarına kadar sabredemedim. Yolda tekrar haberleşeceğiz mutlaka. Şimdilik hepinize selamlar sevgiler.